Lilypie Premature Baby tickers

14.2.14

#31

cerita susu Hana Sofea.

allahuakbar.

bab susu badan memang buat aku sedih. aku sempat bagi susu badan untuk Sofea untuk 2 bulan lebih je. masuk 3 bulan, Sofea fully fm.

kenapa?

masalah fizikal. aku ada nipple yang besar tapi pendek. so Sofea tak boleh nak grip masa menyusu. puas aku paksa. alhamdulillah, 2 bulan lebih dia dah boleh grip cantik cantik tapi bukan rezeki Sofea, masa dia dah pandai grip tu susu dah kurang.

aku dah cuba sehabis daya dah. bagi aku lah. beli supplements. makan on time. minum air bergelen gelen. pam 2-3 jam sekali sampai tertidur pun pernah. suami kejut tiap tiap malam untuk pam. dapat dalam 2oz paling banyak.

sedih. memang sedih. tapi aku redha. sebab aku tau aku dah usaha.

memang ada mulut yang berbunyi. kenapa tak bagi susu badan. kenapa bagi susu lembu. tak kesian anak ke. sampai hati buat anak macam tu.

ya, semua tau kutuk. tapi tak siapa pun yang datang dekat, tanya. apa masalah? kenapa?

tiap malam aku menangis bagi anak minum dalam botol. ada yang tanya? takde.
tiap malam aku pam sampai terlentok. ada yang tanya? takde.
tiap kali anak aku belajar nak grip nipple, aku biar sampai terbelah dua nipple. ada yang tanya? takde.
tiap kali mandi, aku pull nipple sampai pedih, menangis lagi sorang sorang. ada yang tanya? takde.

tapiiii

ADA YANG KUTUK?

ada. ramai. sampai kutuk aku cukup cukup depan orang ramai, cerita pasal nipple aku dipersendakan. maruah aku dipijak pijak. semata mata sebab rezeki aku untuk menyusukan Sofea tak lama.

.

banyak nak cerita. tapi bab susu ni memang akan buat aku menangis.

.

so sekarang Sofea dah fully fm. minum susu Anmum. alhamdulillah serasi. badan pun naik cun je. dah tak underweight. graf pun dah comel je, dah sama macam budak yang lahir normal.

so, so far so good lah.

nasihat aku pada semua, jagalah hati orang lain. insyaAllah orang akan jaga hati kau. aku mesti dah banyak sakitkan hati orang sebab tu ramai yang sakit kan hati aku.

wallahuallam.
Muka budak fully fm.

No comments:

Post a Comment