Lilypie Premature Baby tickers

24.1.14

#29



alhamdulillah. assalamualaikum dan selamat tahun baru.

lama bebeno tak berusik blog ni. jenguk seminggu sekali tapi nak update tu macam ada malas sikit. tengok tengok dah tahun baru dah. dah nak masuk bulan kedua dah pun.

so far, 2013 memang tahun cabaran dan dugaan tapi alhamdulillah jugak sebab 2013 lah aku dapat Hana Sofea. dua tahun dua bulan tunggu, 3 kali gugur, 30 hari di wad, Allah permudahkan dengan 5 minit proses kelahiran. alhamdulillah. cerita bersalin Sofea nanti aku cerita post lain. konon nak bayar hutang lah kasi banyak sikit post dalam blog ni. haha.

Sofea dah nak masuk empat bulan dah 11/02/14 ni. dah pandai agah orang. takmau duk terlentang terbaring langsung sebab tu sampai sekarang tak pandai meniarap. haha. takpe sayang, tak kesah pun bila boleh buat semua tu. janji sihat walafiat.

nak menguruskan Sofea ni memang Allah bagi rezeki aku dapat anak yang baik dan senang nak handle. bukan aku puji anak sendiri tapi semua pun cakap benda sama sampai mintak petua masa mengandung. alhamdulillah. Sofea ni menangis sebab 3 benda ja; lapar, ngantuk, bosan. kadang kadang sebab pampers penuh tapi jarang sangat sebab daddy Sofea memang selalu pesan tukar pampers 3 jam sekali. jenuh mommy nak nukar pampers nya. hehe.

aku pun dah masuk kerja balik dah. aku ambil cuti dua bulan sebab rugilah ambil tiga bulan. bulan dua belas tu pun dah cuti. sekarang ni buat sementara Sofea duduk dengan maktok dan maksu sia bila aku gi kerja. naseb aku masuk kerja tengah hari so taklah kelam kabut sangat nak siapkan Sofea, siapkan aku lagi, barang barang nak gi kerja apa semua. tapi bila Sofea dah 6 bulan daddy nya nak hantar ke taska, nak Sofea bergaul dengan orang ramai awal awal. nak bina communication skill dengan psikomotor awal awal katanya. insyaAllah.

kat bawah ni gambar si kecik ni. dah botak dah pun. cukup 3 bulan aku cukur licin. ya, aku yang cukur sebab ada orang tu tak berani. ngeri. haha. aku geram tengok rambut Sofea tu jarang bebenor. haha.

ok lah, nanti aku sambung lagi dengan cerita bersalin aku pulak.

wassalam.

hari pertama. 
1.98kg
47.52cm

terbaru 100 hari.
5.5kg
60cm.
:)

No comments:

Post a Comment